tisdag 21 september 2010

ångest

Ja, fyfan vilken ångest.
Kom hem från jobbet 21 och sedan dess har jag pluggat japanska.
Det är pissvårt. Jag gråter nästan av frustration.
Jag ska prata med min lärare på fredag, prata japanska alltså.
Och vet ni vad det värsta är? HON ÄR JAPAN! hon kommer höra alla fel och jag kommer dö.
+ att hon heter Yuki.. jag har sedan en tid velat döpa mitt barn till det.
Robert tycker det är ett bra tecken.. jag synar.
Hon räknar med att om man läser japanska på heltid, alltså 5 veckor, ska man plugga 7-8 timmar per dag. Vart fan ska jag få den tiden ifrån?
Bara imorgon ska jag lära mig 15 hiragana-tecken, 45 glosor och 15 fraser, utantill helst! SJUKT.
NV kan fan slänga sig i väggen, det här är äkta död.
Ja.. jag kommer nog dö av det här..

Yuki betyder förresten snö på japanska.

1 kommentar:

Hennes Kungliga Majestät sa...

Du fixar det! Absolut! :D Greta-san