söndag 12 juli 2009

you burn first

Jag, Glenn noch Elvira for till Umeå i fredags efter jag slutat för att hämta Amanda som ska jobba här i Åsele i sommar. Anyway, jag var hungrig som ett as redan innan vi for och ALLT krånglade. Punktering, fastnade bakom glassbilen, campade på media market, väntade på Amanda som självklart inte packat klart osv osv.
När vi väl kom till Max vid E4:an runt 22 (!) för att äta var jag irriterad, men någon var mer less än jag. Namnet på denne någon var Björn (vilket gick att läsa på kvittona vi fick) och han stod i kassan.

Björn till Amanda: Vad vill du ha för dipp?
Amanda: Jag vill ha cola!
Björn: Vad vill du ha för DIPP?!
Amanda: Elvira, vad vill du ha för dricka? Hon vill nog också ha cola!
Björn, nu väsandes mellan tänderna: VAAAD VILL DU HA FÖR DIPP!??
Amanda: Jaaaaaha! öhm, vilka har ni?
Björn: Ja vi har 40 stycken, vill du att jag ska räkna upp alla?
Amanda: Jag tar sweet and hot... ååh, jag känner mig helt borta, jag vill hem.
Björn(grimarserar): Vad tror du att jag vill då!? det här suger!

Sedan får jag beställa.
Greta: Jag vill ha Supreme.
Björn: Skriv på kvittot då.
Jag skriver och han tittar på.
Björn: Heter du Greta?
Greta: Joo.. (nä jag fakeade min underskrift, jag heter egentligen Bertil.)
Björn: Coolt.
Därefter står jag och väntar på att få ett glas, vilket alla andra redan fått, men vågar inte fråga honom eftersom han verkar irriterad.
Ett Suprememål kommer dock upp och jag tar det för att gå och sätta mig vid bordet. Dock tog jag någon annans så mitt kommer strax därefter.
Annan kille i kassan: Vems är det här då?
Björn: Det är Gretas! GREEEEEEETA!! MATEN ÄR KLAAAAAAAAAAAR!!
Jag går dit, alla tittar på mig inne på max, jag försöker koncentrera mig på att inte rodna och tar maten. Så jag fick 2 hamburgare iaf för jag sa inte att jag redan tagit:P

Då vi ätit sprang jag därifrån för att han inte skulle säga något mer, han måste trott vi är dumma i huvudet.
Anyway så, nästa gång jag är i Umeå ska jag gå dit och kolla om Björn jobbar!

2 kommentarer:

Hennes Kungliga Majestät sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jag dör verkigen av skratt! "GREEEETA" "Maten är klar" höhöhö. Fy fan vad roligt! Han lär ju minnas er för resten av hans dagar! hahahahha

MRTNA sa...

HAHAHAHA GREEEEEETA MAAATEN ÄR KLAAAAAR :D