onsdag 7 januari 2009

jag vet ju vad pojkar vill ha

Ebba Grön - Du vet ju vad pojkar vill ha

Jag sitter här i natten och längtar ännu en gång efter sommar.
Mest sommarmarknad tror jag... fast nä, promenader i ljummen nattluft överhuvudtaget.
Bara i shorts och linne, utan att frysa, men om man fryser, så finns det någon där som värmer en.
En vän, en kärlek, eller ett fyllo.
Jag tycker om Åsele på sommaren!
Vandra alla gator, stamsjön, kärleksstigen, elljusspåret.
Bara gå utan att vilja komma fram.

Sommar sommar, come back to me, it's almost easy.
Det här ska bli min festivalsommar!
En bekymmerslös sommar som även om det regnar bjuder på spirituellt solsken.
Om man vill något så går det, right?
Och att vara deppig utan anledning är så onödigt, det är för amatörer.
Det är egoistiskt att tycka synd om sig själv.

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det

Nu ska jag sova, det där med tidig sömn gick dåligt, obviously.



Du är ett glashus
jag är en sten
men det är du som försöker se igenom mig

Inga kommentarer: