söndag 4 januari 2009

det är alltid svårt att ta farväl

Gårdagen vet jag inte vad jag gjorde? känns som ett svart hål... dagen bara gick.
På kvällen åt vi kladdkaka, hallonpaj, vaniljglass och marsankräm - urk! mådde som jag förtjänade sen. Vi avverkade mumien 3 och arkiv-x filmen, mumien sög som förväntat med jag gillade x.

Idag har jag sett Death note som mest och jag får se vad som händer ikväll.

Mina tankar idag går till Maja, hennes familj och övriga närstående.
Att inte få möjlighet att leva, gifta sig, få barn och se dem växa upp, det är bara grymt.
Att inte ens få möjlighet att slåss för att få leva.
Precis som med Jakob och Keka så vill jag inte inse hur grymt allting är, hur mycket de som älskade dem alltid kommer få lida. Fortfarande då jag tänker på dem så känns de inte avlägsna.
Jag hör fortfarande Jakob skratta och Keka kalla mig Märta, det kommer nog alltid vara så.
Det är ironiskt, elakt och grymt, ingenting annat.
Det är verkligheten, och än en gång krossar den hjärtan, stjäl tårar och lämnar människor sömnlösa.
Reality, I hate you.

May angels lead you in
A song for a heart so big
God couldn't let it live

Inga kommentarer: