torsdag 1 januari 2009

coldest of cold

Har inte känt för att uppdatera på länge, har inte så mycket jag vill dela med mig av egentligen..
Är iaf hemma från Lycksele, vilket känns bra!
Igår kom jag fram till flera saker som jag borde kommit fram till tidigare.
Men, som början på det nya året, så avsade jag mig en del saker.
Sanningen om sanning är att den gör ont
eftersom det gör så ont så ljuger vi
men jag vill inte ljuga för mig själv mer..
Som Håkan säger: Jag har lurat mig själv för många gånger nu.

Så mitt nyårlöfte handlar om det här, alltså att tänka på mig först.
Om någon får mig att gråta så är det inte värt det.
Jag tänker inte låta någon spela på mina känslor, ljuga eller ignorera mig då det passar.
Seriositet, omtänksamhet, uppriktighet.
Det värsta är inte att vilja ha något, det värsta är att inte veta vad man vill ha.
Och vet man inte vad man vill ha ska man inte låta andra lida för det.
Respekt gott folk, det är utgångspunkten.

Så det här är kapitel 1 i min oskrivna bok, Greta 09 heter den.
Så världen, det är bara att läsa mig.

I have a problem that I cannot explain
I have no reason why it should have been so plain
Have no questions but I sure have excuse
I lack the reason why I should be so confused

Inga kommentarer: