lördag 20 december 2008

it brings music to my ears

Idag har det inte varit en så väldans produktiv dag egentligen.. har mest sett anime och varit allmänt slö:)
Började på en ny serie igår - toradora heter den, väldigt bra men den har bara 11 släppta avsnitt så nu måste jag börja på en ny igen medan jag väntar på de andra...
Följer nu Naruto, Bleach, Vampire Knight Guilty, Skip Beat, Tales of the Abyss och Toradora.
Påökning av listan krävs!
Annars ikväll har jag sett 10 000 bc, som kanske inte var sådär jättebra, men inte helt kass heller.
Har även bakat kladdkakemuffins, och det är alltid jättebra! hur gott som helst!
Börjat få lite craveings efter diverse saker.... typ extremt kallt vin, choklad, Lycksele, julmat, och körkort!
Nyår kan också få vara med på listan, men det är införstått med Lycksele:) Really do miss u.

Har sammanställt en lista på låtar!
Vet att på fester klagar "alla" på min emomusik, vet inte riktigt varför "alla" satt min musik under den kategorin? eller varför alla fått för sig att jag lyssnar på en sorts musik?
anyways, enjoy.

Partiez:D
Laurent Wolf - No stress - "get her sexy body home"!
Nena - 99 luftballons - alla jag ser framför mig är scrubs!:D It's good.
Perry Farrell - Going all the way(Into The Twilight) - från filmen twilight
Säkert - allt som är ditt - allt jag kan tänka på är Linnéas tröja, den taggar iaf mig, eller så gör det mig kanske bara förbannad?;P
3OH!3 - Don't trust me - jag älskar alla låtar med 3OH!3! ska bränna en skiva till nyår så att Marre slipper leta sig tills döds.
Magnus Uggla - värsta grymma tjejen - haha, förlåt, can't help it!
Mika - big girls - seriöst, hur kan man inte tycka om den!?
System of a down - BYOB - I love Serj!
Serj Tankian - Empty walls - As i said;D
Kent - Vinternolltvå - Jag kan inte förneka min outtröttliga kärlek för Jocke.
Parken - jag har varit vilsen Lisa - Den får mig att tänka på sommar.
Timbuktu - Tack för kaffet - Utan tvekan!:D
Backyard babies - minus celsius - seriously?...seriously!

Jag skulle kunna hålla på i oändlighet!
Finns hur många låtar som helst som höjer mitt festhumör!
Men jag tänkte jämna ut det hela med lite mer emotionella låtar! (L)

Avstickare -> Det här inlägget har tagit över 1,5 timme eftersom mitt ex, Johan, ringde från Umeå.
Han hade tydligen gått åt helt fel håll då han skulle från puben Rött till Ålidhem.
Så jag har suttit och försökt guida honom rätt i 1 timma, sedan dog hans batteri....
...jag kan inte låta bli att le;P

Mayday parade - miserable at best - cry cry cry
Beatles - here comes the sun - har ett personligt värde.
Håkan Hellström - minnen av aprilhimlen - ord är överflödiga.
HIM - join me in death - ett självklart val, även här ett personligt värde.
Kent - pärlor - nostalgiskt.
Lars Winnerbäck och Melissa Horn - som jag hade dig förut - den är bara vacker.
Serj Tankian - baby - videon är förjävla ful men.
Markus Krunegård - det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ut sin kropp - lite tragisk, men vackert.
Queen - too much love will kill you - bara så FIN!!
Nina Rochelle - mörkertal - sjukt underskattade.
Coldplay - the scientist - love on Chris
Nu till min sista låt, börjar bli trött och jag ska upp tidigt.
Jag tipsar även om att inte bry er om de fula videorna som hör till vissa av låtarna!
Joakim Thåström - flicka med guld - har en speciell plats i mitt hjärta.

There!
Vi ses imorgon:)

XOXO
He tells me about his night
And I count the colors in his eyes
He’ll never fall in love he swears
As he runs his fingers through his hair
I’m laughing cause I hope he's wrong
And I don't think it ever crossed his mind
He tells a joke I fake a smile
That I know all his favorite songs
.

Inga kommentarer: