tisdag 11 november 2008

You gotta learn to dance before you learn to crawl

Sitter nu med min redovisning.
Har sammanställt allt nu så jag måste
1. Bestämma hur jag ska framföra det.
2. Göra en mindmap
3. LÄRA MIG DET!
Jag vill inte.
Orkar inte ens prata om skolan!
Är redan less på svenska nationella jag ska skriva imorgon 08.20-13.20.
Får jag inte MVG...!

Drömmer förövrigt om sommar.
En sådan sommar som jag tvivlar på att jag nånsin får igen.
Då nätterna var heliga, man var ute så länge man ville utan att frysa.
Jag minns en sommar speciellt mycket, sommaren -04 måste det ha varit.
Det var lycka! att sitta på stamsjön med kompisar, cykla tills benen värkte, inte oroa sig för framtiden, kärlek, mjukglass och skratt tills luften tog slut.
Jag har drömt om den sommaren sedan dess, velat återuppleva den.
Den här sommaren bestod av jobb, förra av hjärtesorg.
Har jag gjort något dumt? fötjänar jag inte att vara lycklig ens för en kort period?
Jag ska inte säga att jag är olycklig, men jag är inte lycklig, jag är.
Är det redan slut?

Dear Santa, can I has cheeseburger? and bring me good summer.
From me.

They say I'm wild and I'm reckless
I should be acting my age
I'm an impressionable child in a tumultuous world, and they say I'm at a difficult stage
But it seems to me to the contrary, of all the crap they're going to put on the page
that a wasted youth is better by far than a wise and productive old age!

Inga kommentarer: