söndag 10 juli 2011

you don't fool me

Hemma för 4 timmars rast.
Har satt mig med ett kallt glas pepsi max och ska se grey's anatomy ett tag innan jag hjälper mamma med middag.

Det har gått 12 dagar sedan jag flyttade tillbaka till Åsele, snart 2 veckor, shit så fort tiden går.
Nyss satt jag i Umeå, nu känns det som om jag aldrig varit där.
Jag tycker om Umeå och skulle gärna komma in på uni där till hösten, men börjar fundera på att söka till kanske ö-vik också, mest för att ALLA Åselebor flyttar till Umeå - och Linnéa vägrar flytta med mig till Umeå också.
Som en inbiten planerare gillar jag inte att inte veta hur saker blir, jag vill inte ta dagen som den kommer och jag vill inte se hur saker blir i framtiden - jag vill få det att hända direkt.
Vet jag inte, kan jag inte vara motiverad, that's me.
Sedan jag flyttade till Åsele har jag försökt ändra på det, bry mig så lite som möjligt om saker som stör mig eller gör mig ledsen... vet ni, det fungerar.
Jag kanske kan sluta bry mig? Jag kanske kan förlita mig på bara mig och aldrig någon annan?
Jag hoppas verkligen det! Jag tänker aldrig förlita mig på någon annan igen.
Visst gör saker mig ledsen, visst tänker jag för mycket ibland och vissa saker jag fått reda på har förbryllat mig.
Saker jag trott jag vetat i 2 år, saker människor sagt och jag trott på, lögner. Bara lögner. Det svider, självklart.
Men jag har kontroll. Jag är bättre än allt det där och jag bestämmer, ingen annan.

Hmmm.. tror jag ska äta ananas med!

Puss



When the outside temperature rises
And the meaning is oh so clear
One thousand and one yellow daffodils
Begin to dance in front of you - oh dear
Are they trying to tell you something
You're missing that one final screw
You're simply not in the pink my dear
To be honest you haven't got a clue

Inga kommentarer: