måndag 10 maj 2010

Get busy living.

Vi försöker göra så mycket som möjligt nu då vi snart ska hem så vi är i princip bara på hotellområdet då vi sover.

I fredags var vi på en utflykt och kollade på ruiner efter en stad som Alexander den store erövrade, skitcoolt faktiskt:) Våran guide var turkisk och hur skön som helst. Jag tror han var kär i Robert också för han tog i honom hela tiden.





På samma utflykt for vi också till Aspendos och tog lite kort.
Massor med historia där! Tydligen var det i just den teatern populärt med gladiatorspel förut.
Lite läskigt att stå där massa folk dött, men snyggt var det då iaf, rum för 120000 människor!
Tur det var molnigt just den dagen, annars hade vi nog dött eller något.




(Ni ser mig som pricken i mitten)

I lördags var det också molnigt så vi badade lite och försökte sola.
Jag är lite paranoid över att inte vara tillräckligt brun då jag kommer till Sverige så folk tror vi bara suttit inne.
I övrigt låg vi bara i sängen och såg sex and the city, somnade tidigt gjorde vi också, skönt:)

Igår fick jag en impuls att fara till Side där vi inte varit än så klockan 15 gjorde vi det.
Side är den del vi bor i, men vi bor inte direkt i centrum om man säger så.
Vi tog taxi och då hittade vi äntligen the place to shop!
Väskor och skor och kläder ÖVERALLT!
Dom i princip drar in en dock och det är lite jobbigt, men jag har blivit bättre på att säga ifrån och Robert är stenhård prutare så vi har gjort en del bra affärer.
Vi åt trerätters och promenerade runt i hamnen tills klockan 20 då vi tog bussen tillbaka till hotellet.
På kvällen träffade vi våra engelska kompisar som vi drack lite med och rökte vattenpipa.
Dom frågade om vi ville till en basar i Manavgat där jag och Robert var förra helgen och vi sa ja.
Men imorse visade det sig att dom var lite bakis och inte riktigt på G, + att det var 28 grader varmt och strålande sol så dom ville nog passa på att sola lite innan dom åker imorgon.
Vi tog iaf taxi själva dit och köpte lite kläder och småsaker:)






Ikväll ska vi nog bara ta det lugnt och vara inne och vila för imorgon ska vi till Side igen och shoppa LIIIITE till!
Jag vill ha en väska till och några skor.
Jag vill egentligen äga ett par gladiatorsandaler men jag får se om jag hittar något imorgon, annars blir det vita converse.
Jag har tvingat Robert att vi ska sova över i Umeå torsdag-fredag så jag ska kolla lite kläder då också:P Det är nog sjukdomsklassat det här köpberoendet jag har. Men man kan väl aldrig få för mycket kläder?

See you!

1 kommentar:

Hennes Kungliga Majestät sa...

Men hallå! Glöm itne att köpa ngt till mig juh!! Jag fyller också snart år!!