söndag 28 mars 2010

such a beautiful day

Ja som sagt, vi for till Umeå igår kring 11 och kom hem inatt kring 23 så vi gick och la oss nästan direkt.
Det var världens bästa dag!
På vägen dit pratade vi om våran framtid och hus och sånt, skitmysigt!
Då vi kom till Umeå började vi med att fara på Ö&B och handlade lite smågrejer som man behöver, vi glömde ta på oss jackor då vi gick in så jag fick inte släppa Roberts hand för han frös så mycket^^
Robert ville såklart på Media Markt så vi körde hela vägen tillbaka, trodde att vi missat hela skiten, och letade parkering i år!
Då vi väl kom in var det asmycket folk för det var tydligen någon som uppträdde, vem vet jag inte.
Då vi gick runt och kollade sa Robert "vi firar ju snart 6 månader så jag tänkte ge dig en tidigt present". Vet ni vad det var?... hörlurar!:D I'm so happy! Jag fick jättesöta hörlurar så nu kan jag leva igen:) tack!:*

Vi lyckades också efter lite snurr ta oss till västra ersboda och donken för vi var båda väldigt hungriga.
Vi beställde cheeseburgare, mjukglass och blåbärspaj.
Sedan for vi iväg på Rusta för att köpa massa grejer där också, bland annat massa solskyddsfaktor och after sun - vi åker ju snart:)
Willys ligger ju alldeles brevid så vi gick in där också och handlade lite saker, men mest tittade vi. Jag letade Ben & Jerrys Bohemian Rasberry men den verkar fan ha försvunnit från jordens yta! Fanns den smaken nånsin?
Anyway så var vi inte hungriga än fast klockan var runt 17 så vi drog även på Maxi!:D Det är det roligaste stället nånsin!
Där handlade vi en elvisp (thank God), en äggklocka och lite olika marinader till framtida matlagning.
Vi kollade på fritöser också men Robert är lite petig så det blev inget, vi får beställa istället.
Lite efter klockan 18 parkerade vi bilen och strövade runt lite innan vi gick på Eastern Palace och åt fet middagsbuffé! Fy fan så mätt jag var!
Jag fick också sushi med mig hem från sushibar som jag ska äta idag:)

Efter vi ätit och så var klockan över 20 så vi började köra hem.
Jag hade lovat att köra men hade inga glasögon med mig - mina ögon orkade inte - så jag gav upp efter ett tag.
Det snöade även som satan så det var omöjligt att se med glasögon också! Tur Robert är duktig:)

Idag ska vi hänga upp tavlor vi köpt, jag ska fixa mitt cv, vi ska se en film och sedan ska vi ställa oss i lite olika bostadsköer.
Jag har varit väldigt tydlig med Robert från början att jag absolut inte vill bo i Lycksele och han är inne på samma spår så det är väl lika bra att vara ute i tid!
Det var iaf den bästa dagen på länge!:) Jag har verkligen roligt då jag är med dig.

1 kommentar:

K sa...

Uppsala bostadskö JAVISST