måndag 29 juni 2009

hett.

Det är fett varmt ute och jag har inga pigment.
Det är egentligen skönt med sol, men allt blir så jobbigt!
Som nu, jag ska åka buss till Umeå - fan va jobbigt.
Jag ska gå på stan och lulla - fan va jobbigt.
Sova - det är jobbigast!!!
Det går inte att leva utan att svettas som en klimakterietant alltså, sjukt äckligt.

Kommer hem imorgon anyway.

Och jag vill även skriva ett meddelande till Linnéa.
Du säger hela tiden "jag vill ta dig härifrån" och "jag vill göra det bättre", men det är inte ditt jobb.
Du har ditt eget liv och ingen skyldighet att på något sätt påverka mitt.
Det är jag som måste få saker att hända, så sluta känna dig skyldig för något som inte ligger på dig.

om du ska över sundet nån gudsförgäten kväll
vill du ta med en hälsning till nån väldigt speciell
vill du ge henne mina bästa och säg till henne sen
att jag alltid varit stolt över att vara hennes vän
säg att några av dom dar som vi hade med varann
var några av de bästa som jag nånsin haft
och säg att jag är ledsen för alla fel som blev
men att inget enda av dem var menat som nån slags elakhet

1 kommentar:

Hennes Kungliga Majestät sa...

Du har kanske rätt i det. Men det kan itne hjälpas att jag vill hjälpa dig. Att hjälpa dig är ju att hjälpa mig! Vi är ju ändå samma skor och korn. Iaf, du kommenterade, det tråkiga livet som jag skrev om - det är det nya livet utan socker. Det är tråkigt! Det var inte åsele jag klagade på då..